24. aug. 2008

Tips til alle gravide i VG i dag. Som ikke hjelper deg noe særlig...

I dag står det i VG at man kan kjenne på symptomer om man får gutt eller jente. Det finnes jo de som er svært opptatt av kjønn. Så da er det bare å lese dette:
(Mrk mine kommentarer. Jeg fikk gutt)

Gutt:

* Du ikke er morgenkvalm i begynnelsen av graviditeten (jeg kasta opp dag og natt i 4-5 mnd)
* Babyens puls er på mindre enn 140 slag i minuttet
* Du bærer den ekstra vekten i fronten
* Du bærer babyen lavt i magen (hadde høy mage)
* Magen din ser ut som en basketball (hadde veldig spiss mage)
* Brystvortene og området rundt er blitt betydelig mørkere
* Du får et sug etter salt eller sur mat
* Du får et sug etter proteiner - kjøtt og ost (klarte ikke spise kjøtt eller stekt mat)
* Føttene dine er kaldere enn de var før du ble gravid
* Håret på leggene dine vokser fortere etter at du ble gravid
* Hendene dine er veldig tørre
* Pappas mage vokser parallellt med din (ingen kommentar....)
* Urinen er klar gul på fargen
* Du legger sammen alderen din da du ble gravid med måneden du ble gravid og summen er ett partall

Og sannsynligheten for at det blir en jente skal være stor dersom:

* Du er morgenkvalm i begynnelsen av graviditeten (her var jeg godt representert...)
* Babyens puls er på mer enn 140 slag i minuttet
* Du bærer den ekstra vekten på hoftene og rumpa
* Venstre bryst er større enn høyre bryst
* Du bærer babyen høyt i magen (og her)
* Magen din ser ut som en vannmelon
* Du får et sug etter søtsaker (i hvertfall her!)
* Du får et sug etter frukt (veldig her. Druer!!)
* Du får et sug etter appelsinjuice (drømte om appelsiner om natten)
* Du har flere humørsvingninger enn vanlig (kanskje noen andre skal svare på denne for meg? Elin?)
* Du får mer kviser enn vanlig
* Skalken på brødet byr deg imot
* Urinene din har en matt farge
* Du legger sammen alderen din da du ble gravid med måneden du ble gravid og summen er ett oddetall

Hva slags erfaringer har dere andre på dette området? Jeg tror ikke man skal henge seg opp i slike råd fra aviser og blader. For noen stemmer det sikkert. For andre ikke. Og da er jeg ikke sikkert på om de er så gode.

Ingen kommentarer: