25. aug. 2008

Atter en helg

Så var det mandag igjen da. Den er ikke så blå som den har en tendens til å være. Helgen har vært innholdsrik, men på ingen måte slitsom.
På fredag jobbet jeg noen timer over. Petter og Sander kom og hentet med og vi dro opp til mine foreldre på Ullern for å spise middag. Sander ble igjen der hos mormor og morfar, mens Petter og jeg dro til byen. Vi møtte venner på Latter for å se på Stand-Up. Kjempe morsomt. Det er Stand-Up festival i disse tider. Etter showet gikk vi videre ut. Det viste seg å være enda en festival i byen. Mela 2008. Ganske interessant. Festivalen feiret kulturveksling mellom flere kontinenter gjennom hele helgen. Mela betyr "møtested" og har røtter fra flere tusen år tilbake i Sør-Asia. Det presenteres musikk, dans, poesi og scenekunst fra forskjellige land i det norske kulturelle mangfoldet.
Vi gikk gjennom Rådhusplassen og så på litt av det som skjedde. Men, det som var mest merkelig var å se alle de pakistanske jentene på byen. Kledd fargerike kjoler og danset i baren. Det har jeg nok aldri sett før tror jeg. Veldig hyggelig å se at ikke bare mannfolka kan få gå ut å more seg.
Vi avsluttet kvelden på Fridays før vi tok siste toget hjem.

På lørdagen giftet Cathrine og Are seg. Jeg ble så rørt av den nydelige bruden. Hun var så vakker. Elin og Linn var forlovere. Like vakre som bruden. Nesten...må man jo si. Bruden skal jo være finest!
Elin og jeg sang i kirken. Det vakraste jag vet av Cecilia Vennersten. Det var ikke lett. Jeg var så rørt og beveget av det hele, så jeg sang meg gjennom med en stor klump i halsen.
Alle sammen reiste til festen, mens jeg dro hjem for å hjelpe Petter med å male verandaen. Gud jeg er så glad for at vi ikke har hus og hage. Jeg har aldri villet ha det heller. Liker ikke hagearbeid for fem øre. Har mer enn nok med å holde liv i blomsterkassene, om jeg ikke skulle hatt en plen og bedd i tillegg. Og ikke minst, fire vegger å male. Det holder med de to vi har. Petter har holdt på i evigheter. Men, nå er det snart klart tror jeg. Og skal vi tro reklamene på tv, så er det jo 12 år til neste gang. Så nå kan Drygolin-været bare kommer. Vår fasade er rustet til den tøffeste høsten.
Om litt skal vi begynne å rive terrassen nede også. Vi skal bygge ny. Den er så råtten den vi har, så vi bruker den aldri. Dumt, i og med at den er så stor. Så til neste sommer skal vi nok være masse ute. Uten sko og uten flis i foten.
Søndagen gikk med til å gjøre nada. Det er så deilig med sånne søndager. Så på Annie på tv sammen med Sander, mens sola stekte utenfor. Petter var på jakt. Jeg startet dagen på Sats forøvrig. Så jeg var litt ute. På ettermiddagen tok jeg med meg Sander i bilen og kjørte mot Losby. Ville ikke si til han hvor vi skulle, fordi jeg var så usikker på om det var åpnet så sent. Da jeg hadde kommet halvveis ut dit, sov han som en stein. Så da snudde jeg og kjørte hjem igjen. Liten søndagsutflukt med andre ord.

Nå skal jeg jobbe meg mot neste helg. Da skal vi til København med jobben. Vi skal ha en fest som har vært jobbet med og planlagt i halv annet år. 5100 påmeldte deltakere. Jeg er eneste koordinator i Norge, så det skal bli deilig å gjennomføre festen og bli ferdig med det. Jeg har jobbet med dette hver dag siden før jul. Det kommer kollegaer fra hele verden. Kjempe spennende!

Ingen kommentarer: