28. juni 2010

Tacopai


Serverte jentene mine tacopai her en kveld. Den er så god! Her er oppskriften. Spes til deg da Merete! Håper du lager denne til oss på torsdag :-)

Deig:
4 dl mel
1/2 ts salt
2 ts bakepulver
50 g smør
1 1/2 dl melk

Jeg pleier å bruke ferdig deig jeg da.... Enten NÅ-paibunn eller paibunn fra Maizenna som blandes med vann. Begge er gode synes jeg.

Fyll 1:
1 hakket løk
500 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder
1 dl vann

Fyll 2:
4 tomater hakkes
4 ss chilisaus
2 dl creme fraiche
4 ss majones
hvit pepper
2 dl ost

Tilberedning:
Trykk deigen ut i en smurt form.
Fyll 1:
Brun kjøttdeig og løk. Kok opp alt, og hell det i paiskallet.
Fyll 2:
Bland alt og hell over fyll 1. Ha revet ost på toppen. Skjær en tomat i skiver og legg oppå.

Stekes ved 250 grader i ca. 20 min på nederste rille.

Salat og hvitløksbrød ved siden av.

Ingen kommentarer: