12. juni 2009

Min regnværslykke


Har mitt uhell når det gjelder vær endret seg? Hver gang jeg har vært på noe i det siste eller har hatt fri, så har det vært fint vær. Hva har skjedd? Nå har det regnet en god stund. Men, i går var vi på sommerfest i barnehagen og været viste seg fra sin beste side, sånn helt plutselig. Det regnet jo hele dagen. Jeg lurte veldig på hvordan alt skulle bli og hva vi skulle kjøpe med oss av mat. Hadde grillings-planer, men var ikke spes lysten på det i grått og trist vær. Vi tok allikevel sjansen og møtte opp med både grill og grillmat i barnehagen. Og vips, så flyttet alle skyene over Rælingen seg lett til side og solen fikk fritt spillerom ned på oss. Herlig! Det var så varmt og deilig å sitte på plenen. Den var ikke så aller verst vått heller.

Vel hjemme skyet det litt over igjen. Og i dag våknet vi til plaskende regn. Nå skal det regne hele helgen, men solen kommer tilbake på søndag. På min bursdag! Tenke seg til... Jeg tror jammen i meg at ulykken har snudd. Vi får se etter neste fredag da. Da er sommerferien vår i gang. Hadde vært herlig å ha med seg litt sol i baggasjen. Håper på det beste og tar en ekstra soldans sånn på tampen av uka.

Ingen kommentarer: