18. nov. 2009

Nye ting

I dag startet jeg dagen på klubbhuset borti her. Nå er jeg vaksinert mot svineinfluensa. Godt med alt som er gjort. Senere på dagen dro Nora og jeg for å møte Elin og Noah på et kjøpesenter. Har shoppa en hel del i dag. Både til Sander og Nora, til meg selv og en julegave. Pluss at jeg gjorde ferdig min del av Sander sin kalender. Synes det er vanskelig å komme opp med ideer til 24 gaver. Derfor tar vi ansvaret for 12 hver. Tante Elin ville gjerne kjøpe fire, så da tar vi 10 hver da. Jeg er ferdig. Petter har nok ikke begynt å tenke på dette enda.

Til min store frusterasjon kan jeg ikke kjøpe noen av alle de fine øredobbene som er til salgs i alle mulige butikker. Er allergisk mot det meste. Jeg gikk innom Glitter i dag og kom over noe veldig lurt. Jeg er allergisk mot den delen som skal inn i øret. Resten må gjerne være fake. Den søte jenta bak kassen kunne informere meg om at jeg kunne velge hva som helst av øredobber fra butikken, så skulle hun bytte om "henget" til ekte sølv! Kun 28 kr ekstra! Er det ikke bare fantastisk! Mulig dette er old news for alle andre. Men helt nytt for meg. En helt ny verden av øredobb-muligheter har åpnet seg for meg i dag. Jeg valgte meg disse:



Har også vært innom en helt nydelig butikk som heter "Dorothea" i dag. Elin - ca annen hver meter: "Å, Solveig se på den a. Og den! Å se på dette da!" Alt var fint. Stæsj, puter, julepynt, klær m.m. Alt i hele butikken var bare helt nydelig. Jeg ville ha tre-bokstaver som jeg hadde tenkt å ha på en hylle. Men, de hadde ikke de jeg trengte. Og så syntes jeg de var litt store. På vei ut av butikken fant jeg en liten kurv med små bokstaver. Kjøpte tre stk som nå står i kjøkkenvinduet. De er så søte. S for Solveig og Sander, N for Nora og P for Petter. Kjempe søte. Kun 19,- per stk på Dorothea. Gleder meg til jeg skal dit igjen!

Nå er jeg gressenke igjen. Nora og Sander sover og jeg koser meg alene. Sander la seg rett før syv i dag. Og Nora la seg kl åtte. Herlig med en hel kveld alene. Armen min er helt "død" etter sprøyten, så det har vært virent å være hjemme alene med to barn. Håper den er tilbake igjen i morgen. Kan vel ikke kategoriseres som "alvorlig bivirkning" kanskje... men det er ubehagelig.

På erstatningsfronten går det faktisk fremover. Blandingsforholdet er nede i 130/50 ml. Lageret mitt vokser og det ser lyst ut for fredagens julebord! Tvi tvi!

Ingen kommentarer: