3. feb. 2009

Ikea, UL og babynavn

IKEA! Å så bra det er med ting som ikke koster noe. Jeg var innom i går for å kjøpe en ny stekepanne. Jeg bytter ut et par ganger i året. Den på Ikea (som forøvrig er best i test at the moment) koster 198,- og er like bra som en som er kjempe dyr. De "flasser" like fort. Ikea sin har jeg råd til å bytte ut så snart den er litt sliten. Vi har induksjonskomfyr så jeg kan ikke kjøpe hva jeg vil heller. Men, anyway, jeg grabbet med meg 6 glass (fordi det har gått litt skår i noen, som må kastes) og jammen fant jeg ikke en pall med søte små kaffekopper i brun-beige, perfekt til kjøkkenet. Tok med ti av de også. Vi har ofte kaffe-gjester.. Lurer på om det er Nespresso-maskinen eller vi selv som trekker folket til Romerike?? Da jeg kom til kassen, hadde jeg da en stekepanne, 6 glass, 10 kopper og en bunt med stekespader o.l. Det ble 279,-! Makan til kupp!

Ellers har jeg blitt helt strikke-gal! Strikker et babyteppe i merion-ull. Detblir så fint. Jeg drømte forresten i natt at jeg var på ultralyd. Det var en sånn helt spesiell type ultralyd hvor man fikk fargebilder. Han (ja, jeg fikk sett på bildet at det var en han...) smilte så fint til oss. Men blå øyne og lyst hår. Så nesten ut som et barnehagebilde egentlig! Tenk om det hadde vært sånn? Ha ha... Bildet var så fint og alle ville se. Vi rammet det inn og hang det på veggen. Trengte ikke vente med sånn til han var født, i den verdenen som jeg befant meg i der og da.

Om ca tre uker skal jeg på UL på riktig... tviler på at Ahus deler ut "barnehagebilder". Blir nok det samma gamle 2D-bilde gitt. Blir spennende og se om jeg er sanndrømt da. Om det blir en gutt. Det hadde vært gøy det. Vi har fortsatt ikke kommet på navn enda. Men, det er jo en hel evighet til han kommer, så jeg trenger vel ikke bestemme meg denne uka.
Har prøvd å sjekke opp litt familienavn da. Hadde vært gøy å ha et navn som representerer vår familie. På min side er det Kristian som går igjen i alle generasjoner. Synes det er et fint navn. Men, sammen med Sander synes jeg det blir rart.. Kristian - Sander.... er det en som kommer fra Kristiansand?
På Petter sin side der i mot, er det Storm. Det er litt kult egentlig. Men, i min familie er det liksom et hundenavn. Så det blir litt rart det og. Ser ut til at jeg må vri om hjernen å kommer på noe på egenhånd. Kanskje Märtha og Ari kan hjelpe meg?

Ingen kommentarer: