16. des. 2008

Julens reklamefilmer


I jula er det alltid så mange fine reklamer. Det er jo ofte at de samme reklamene spilles år etter år. Min favoritt er den med de lille reinsdyret som følger det han tror er julestjernen hjem til familien sin. Men, så er det lyset fra et fly. Den er så søt.
Her om dagen satt Sander og jeg og så på tv. Så kom den (som alltid sendes...) med alle cola-lastebilene. Holidays are comming, holidays are comming... Den er så julete som det bare går an. Og tenk så mye den har kostet! Skulle ønske noen fra Coca Cola hadde vært flue på veggen hos oss da Sander plutselig sier; se mamma, de drikker pepsi på tv! Ha ha...
Driving home for christmas er også søt. Med han som får et glassert eple i stedet for en marsipangris, etter å ha fått mandel i grøten.
Nå er det bare få dager igjen. Vi er klare med alt nå. Skal bare handle inn mat til julaften og første juledag. Ellers er alt i hus. Deilig å bare nyte dagene med fri, uten mas og stress i overfylte butikker.
Jeg har ikke noe forhold til ordet "julestriden", men det skjønner jeg at en del andre har. De som venter til nest siste dag med å handle og bare synes at julen er stress. Eller de som støtter sin lokale Statoil stasjon i tre-fire tiden på ettermiddagen den 24/12 - desperate etter å finne gave til en de hadde glemt. Det er julestrid det. Og den er ikke jeg en del av i det hele tatt. Gudskjelov...

Ingen kommentarer: