15. des. 2010

Black Friday

Ble vekket av Karianne og Tom som banket på døra kl 05:50. Yes, du leste riktig! Der stod de, klare til shopping. Klokka var jo da 11:50 i vårt hode, så det var helt greit å stå opp. Heiv oss rundt og fikk tak i en taxi. Var på Macys allerede før kl 7.
Mye folk i gatene allerede. Macys ligger på 151 W. 34th St. (at Seventh Ave.)

Vi startet på barneavdelingen. Gaver til egne barn og litt julegaver. Tok oss en liten kaffe og frokostpause på Starbucks inne på Macys. Så var det klart for herreavdelingen. Petter og Tom fikk sanka inn mange mange godbiter. Salg på salg på slag. Så billig at det var helt latterlig. En ny herremann har kommet inn i våre hjerter. Han heter Kenneth Cole! Så mye fine klær. Både til damer og herre. Sko og vesker etc. Masse fint!

Petter og Tom tok med seg alle poser og jakkene våre. Nå var det klart for dameavdeligen! De dro på en irsk pub og vi bretta opp arma. Vår tur! Nå var senteret helt stappa fullt av folk. Crazy Black Friday shoppers. Det ble mange fine skatter på oss også.

Gikk ut i gatene. Endelig! Jeg fikk se New York i dagslys! Sto helt inntil Empire State uten å vite om det en gang. Høøøøøyt! For en by! Og for noen helt magisk fantastiske juledekorasjoner. Overalt!

Vi fant gutta på puben. Så gikk vi på Footlocker, GAP og Victoria Secret. Mange nye skatter i posene. Vi spiste lunsj på en annen irsk pub. Bestilte mange småretter som vi delte. Og enda mer øl! Kick ass wings! Høydare!

Taxi tilbake til hotellet ut på ettermiddagen. Hvile, dusje, myse på alt det nyinnkjøpte. Stable posene opp etter veggene på rommet. Ut igjen. Taxi til Meatpacking District. Gikk inn på Gansvoort Hotel. Heisen opp i toppetasjen (penthouse). Toppa bar med utsikt så langt øyet kunne se. Skyskrapere i alle retninger. Veldig kult sted som forøvrig het "Plunge". Takk for tipset Andrè! Etterpå spiste vi på en fantastisk restaurant som heter Spice Market. 7 retters middag og enda mer øl. Og en nydelig servitør som vi er litt i tvil om ligner på Ryan Raynolds eller Burt Raynolds.....
Vi spiste, drakk, lo, spiste, drakk, lo og lo og lo. Utrolig morsom kveld! Etter middagen gikk vi tilbake til "Plunge". Der møtte jeg Camilla som jeg jobbet sammen med i Alcudia. Hadde ikke sett hverandre på 12 år! Så hyggelig å se henne igjen. Hun skulle spise på samme restaurant som oss.
Vi satte oss i en taxi etter hvert for å dra hjem. Men, på veien fant vi ut at vi skulle sjekke ut en pub som faren til Karianne hadde tipset oss om.

Skal du til New York så MÅ du hit! http://cafewha.com/

Helt stappa fullt av folk. Og en band som jeg aldri har hørt maken til på et sånt sted. Det var så bra! Vi ble der i timesvis for å høre på dem. Mange ulike vokalister som byttet på å synge. Alle var så flinke. Litt annet nivå en her til lands kan man si. Helt toppa! Ligger på 115 MacDougal Street.
Vi rava hjem etter hvert. Veldig gla' alle mann!