10. okt. 2009

Litt av hvert med sukker på....

Lenge siden sist nå. Ikke så mye som har skjedd egentlig. Jeg er, igjen, jakt-enke. Petter jakter med gamle arbeidskollegaer denne uka. De er på Trysil og speider etter pip-pip'er de kan skyte. Sander gleder seg til han blir 16 år (!) Da skal han få en "skyter" av pappa og bli med på jakta. Forestiller meg at Nora og jeg kommer til å ha noen ensomme høstsessonger når den tid kommer. Da får jentene heller dra på storby-ferier og shoppe opp alle penga.

I går var jeg på Oktober-fest på jobben. Kjempe gøy. Og ikke minst gøy å se alle kollegaene mine igjen. Masse morsommer konkurranser. Laget mitt kom på 2. plass sammenlagt. Kjempe vanskelig quiz, så jeg er overrasket over at vi klarte å svare rett på så mye. Alt handlet om Tyskland, Østerrike og Sveits. Politikk, sport, øl, historie osv. Vrient. Men gøy.
Nå har jeg nettopp sett på X-Faktor som jeg tok opp i går. De er så flinke! Jeg har skikkelig trua på X-Fator Pernille og X-Faktor Shackles. Makan til jenter! Og X-Factor Chand selvsagt. Ble overrasket over X-Factor Lise og Stine Therese også. Og ikke minst No Name No Fame. Nei, jeg mener X-Factor No Name No Fame. For det er det som kommer til å være deres navn nå fremover. X-Factor forran navnet hver gang de blir presentert. Hvor lang tid tok det før Idol Kurt ble Kurt Nilsen igjen? Det tar sin tid. Synes det er gøy å se på. Det er veldig bra kvalitet synes jeg. Har fått med meg at X-Factor Elin ble overrasket av gutta på Senkveld i går også. Platekontrakt a gitt. Det var vel-fortjent. Hun er jo helt rå den jenta. For en stemme!

Nå skal jeg ut på tur med Sander og Nora. Vi skal bort til det store klatrestativet igjen. Han elsker å være der. Håper det er noen andre der også da. Så slipper han å leke helt alene. Resten av lørdagen skal jeg bruke på å få i Sander mat.... vi har vært syke hele uka her. Sander har ikke spist mat i det hele tatt, nesten. Han er jo så tynn fra før, så det er viktig at han spiser masse. Men, lørdager er alltid en utfordring. Han gleder seg hele dagen til klokka skal bli seks og han skal få godis. Men, i dag har jeg tatt på meg "strenge hatten"! Han får ikke noe godis før han har spist en hel del mat. Nå gjenstår det bare å se hvordan dette skal gå.

Må innom apoteket i dag også. Bør nok skaffe meg noen ammeinnlegg i ull. Må ikke få betennelse. Det er veldig vondt tror jeg. Og så må jeg vel passe på at Nora ikke får iskald melk eller milkshake... hihihi....

God lørdag!

Ingen kommentarer: