7. okt. 2008

Jakker til besvær

I går hadde vi en skikkelig nyttig dag hjemme. Jeg startet med det samme jeg kom hjem. Sander var ute og lekte på trappa mens jeg hev meg over kjøkkenskapene. Jeg ommøblerte og flyttet rundt på ting mens jeg lagde middag. Så kom Sander inn for å spise. Jeg støvsugde hele huset mens han så på barne tv. Petter kom ganske sent hjem fra jobb, men så snart han var ferdig med å spise, så joinet han meg. Han er litt irritert på at jeg alltid sier at jeg ikke har noen jakker. Jeg har kjøpt tre nye nå på en mnd eller to... Fordi jeg ikke hadde noen fra før. Så Petter ryddet i boden og i gangen. Bare for å bevise at han hadde rett i sine mistanker tror jeg...
Jeg ble møtt av en berg av jakker! Jeg ble helt sjokkert over hvor mange jakker vi har til sammen alle tre... men, jeg tok feil. Alle var mine! Jeg fyllte en hel søppelsekk med de jeg ikke gidder å ha. Så brettet jeg sammen og pakket bort 5 vår/sommer jakker. Jeg visste ikke at jeg hadde noen vår/sommer jakker i det hele tatt. Etter å ha pakket bort sommeren og tatt frem høst/vinter jakker, så henger det bare 9 jakker i gangen som er mine. Hmmmm... og jeg som har funnet en vinterjakke som jeg ønsker meg. Pluss at jeg ønsker meg ny skijakke til jul. Når jeg tenker på det, har jeg jo faktisk en skijakke på hytta... men, jeg har sikkert bruk for en til. (Glemte helt at jeg også fant to dunvester inni haugen der...teller det som jakke?)
I løpet av denne tiden fikk vi også vasket en hel del med klær. Ryddet og vasket på kjøkkenet. Jeg var til og med ute og pantet alle flaskene kl halv ni. Bare sånn for å bli kvitt dem liksom! Alt dette for at vaskedamen kommer til oss i morgen. Ha ha... hun får nok helt sjokk når hun kommer inn. Hun er hos oss hver 14. dag egentlig. Men, nå som vi har vært på feire og litt andre ting, så har hun ikke vært der de to siste gangene sine. Hun skal nok skrubbet nok allikevel. Det hun ikke vet er at vi ikke har strøket noen klær mens hun har hatt fri. Så det er et helt lass med klær som ligger pent og venter på henne. Gleder meg til å komme hjem fra jobb i morgen og bli møtt med Jif-lukt helt ut i porten. Hun er verdt hver kroner og litt til!

(Mannen på bildet er ikke den samme som i teksten. ill-foto)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eg lure på ein ting:Har ein time fleire minutter i Oslo enn her på vestlandet?????Dåke får jo gjort alt det som eg har som plan å gjer før jul på ein dag!!!!!Jaja,eg har jo ikkje vaskehjelp då!!!!! :( Heldige deg :)

Solveig sa...

Dette var en helt uvanlig dag for oss. Men, vi jobbet på spreng skal jeg si deg!! :-)
Så gøy at du leser! Takk :-)